Eneco hoofdkantoor

Introductie

Wil jij aan de slag met innovatieve marketing campagnes om zo de energietransitie te ondersteunen?

Organisatie

Eneco wil dat iedereen moeiteloos kan meedoen aan de energietransitie. Dat kan alleen als ze klanten nog beter gaan helpen. Drempels voor ze wegnemen om te verduurzamen door te luisteren én te weten waar de klant nou echt behoefte aan heeft. Als kartrekker in de energietransitie heeft Eneco als eerste te maken met nieuwe duurzame energiebronnen en nieuwe manieren van energieopslag en -management.

Tegelijkertijd veranderen ook de klanten in hoog tempo. De digitale consument wil snel, naadloos en relevant contact. Om in deze dynamische omgeving te excelleren, verandert Eneco zelf ook continue.

Marketing Intelligence zorgt ervoor dat ze bij Eneco de klant goed kennen en optimaal kunnen bedienen met de producten en diensten.

Functie

Door het slim en innovatief inzetten van data genereer je waardevolle inzichten, zie je kansen en optimaliseer je de dagelijkse marketingactiviteiten in een van de marketing teams van Eneco.

Om de ambitieuze doelen te realiseren werk je binnen een multidisciplinair marketing team van professionals waarmee je samen marketing proposities uitrolt. Daarnaast spar je met je collega’s in je Marketing Intelligence expertteam.

Omdat Eneco duurzame klantrelaties heeft opgebouwd, weten ze veel van hun klanten.

Als senior marketing analist zorg jij, met je data driven mindset, dat jouw marketing team factbased werkt en de klanten benadert met relevante producten en diensten. Daarbij is inlevingsvermogen in klantgedrag essentieel.

Je bent verantwoordelijk voor:

  • Factbased onderbouwen van business beslissingen.
  • Optimaliseren, automatiseren en evalueren van marketing campagnes.
  • Analyseren en voorspellen van klantgedrag.
  • Bieden van inzicht in business performance via interactieve dashboards.
  • Signaleren en proactief oppakken van business kansen.

Daarnaast vraagt Eneco van je om je teamgenoten en het management uit te dagen om op basis van verkregen inzichten nog meer data driven te gaan werken.

Functie-eisen

Je kunt je nieuwe omgevingen en situaties snel eigen maken. Je hebt focus, lef en executiekracht. Hiermee weet je de beoogde doelstellingen te realiseren in een steeds sneller veranderende organisatie.

Je kunt zelfstandig werken, hebt een proactieve werkhouding en bent in staat om ontwikkelingen op het gebied van data analyse toepasbaar te maken binnen je team. Daarnaast is het volgende belangrijk:

  • Je hebt een afgeronde studie op wo-niveau met een sterke kwantitatieve component.
  • Je het minimaal 5-8 jaar werkervaring in een analytische functie (bij voorkeur in een marketing omgeving).
  • Je hebt ervaring met het werken met relationele databases en kunt deze benaderen met SQL.
  • Je hebt ervaring met het visualiseren van data in tools als QlikView en PowerBI (voorkeur).
  • Ervaring met programmeertalen als R en/of Python is een pré.

Aanbod

  • Een bruto jaarsalaris van max. € 67.700,- (jaarsalaris inclusief 8% vakantiegeld bij een fulltime jaarcontract), afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Een vrij te besteden flexbudget van ruim 14%; bijvoorbeeld voor het kopen van extra vrije dagen.
  • OV vrij reizen abonnement (24/7 in heel Nederland).
  • Ouderschapsverlof, goede pensioenregeling en doorgroeimogelijkheden.
  • Goede communicatiemiddelen, zodat je effectief thuis kunt werken.

Sollicitatie

Vind jij het uitdagend om aan de energietransitie te werken en wil je onderdeel uitmaken van een dynamische organisatie? Dan ontvangen wij graag jouw profiel. Voor meer informatie en/of vragen kun je contact opnemen met Aline van der Steeg – el Farssi via 06 50 20 69 80 of recruitment@cmotions.nl.