In oktober zijn we weer van start gegaan met een nieuwe Talent Academy klas en hebben de deelnemers de opleiding in 6 weken met succes afgerond.

De kandidaten stellen zich graag aan je voor! Onze kandidaten zijn per direct beschikbaar voor een uitdagende baan in data analytics en data science. Wil jij je team uitbreiden met een van onze young professionals? Neem dan contact met ons op via recruitment@cmotions.nl of 033 743 00 00.

Meer over de Talent Academy >

 

 

 

Birthe

Birthe_TalentAcademy

Data heeft sinds mijn opleiding Psychologie al mijn interesse, het leukste vind ik namelijk het doen van eigen onderzoek. Door het selecteren van de juiste data en het gebruik van de juiste analyses kun je waardevolle informatie uit een wirwar van cijfertjes verkrijgen. Deze informatie uitzoeken is een uitdaging waar ik enthousiast van wordt.

In Eindhoven heb ik een lange tijd bij Gall & Gall gewerkt. Daar heb ik een liefde voor retail ontwikkeld. Waar ik vooral erg benieuwd naar was, is wat er aan de achterkant nou schuil gaat bij de optimalisering van de verkoop. Dit zijn natuurlijk op data gebaseerde marketing strategieën. Het lijkt mij geweldig om te kunnen werken aan campagnes die toegevoegde waarde voor een bedrijf creëren. Tijdens mijn zoektocht naar een baan in dit vakgebied merkte ik dat ik kennis miste van analyse-, rapportage- en visualisatie tools om aan de slag te kunnen. Zo ben ik bij de Talent Academy terecht gekomen. Ik heb veel zin om aan de slag te gaan en mijn kennis en kunde op deze vlakken te vergroten.

 

Cindy

Cindy_TalentAcademyMijn naam is Cindy en ik ben onlangs gestart met de Talent Academy van Cmotions. Waarom houd ik mij graag bezig met data, analytics en marketing? Dat komt omdat ik hierop zowel mijn creativiteit als mijn analytische skills goed kan toepassen. Na de havo ben ik Nutrition & New Product Management gaan studeren. Het commerciële aspect binnen deze studie sprak mij vooral aan en om die reden ben ik een master in Marketing gaan volgen. Tijdens de master heb ik kennis gemaakt met data en analytics. Ik merkte dat ik enthousiast werd van datagedreven en factbased werken aan marketing gerelateerde vraagstukken.

Ik heb veel theoretische kennis opgedaan, maar miste voor mijn gevoel nog de nodige vaardigheden om daadwerkelijk aan de slag te kunnen. Tijdens mijn zoektocht naar een baan kwam ik Cmotions tegen. De Talent Academy leek mij een uitstekende brug tussen de universiteit en het werkveld. Het is leuk om te leren werken met alle tools en technieken, maar ook om tegelijkertijd je soft skills te ontwikkelen. Over een aantal weken weet ik alle ins en outs over data en analytics, waardoor ik optimaal voorbereid zal zijn op mijn toekomstige baan. Ik kan niet wachten om daarmee te beginnen!

 

Dernic

Dernic_TalentAcademyVan kinds af aan ben ik op zoek naar uitdagingen. Op sociaal vlak leidde dit ertoe dat ik een half jaar in Zuid-Amerika ben gaan reizen. Op academisch vlak uitte dit zich in de vorm van leergierigheid bij activiteiten en opdrachten. Ik heb mij breed ontwikkeld door eerst een bachelor in Psychologie te volgen en vervolgens een pre-master en master Marketing aan de Rijksuniversiteit Groningen. Tijdens mijn bachelor ontdekte ik dat data een springplank is om tot nieuwe (soms totaal onverwachte) inzichten te komen. Zo ontwikkelde ik een passie voor data, die gedurende mijn master verder groeide. Ik heb gekozen voor de master Marketing Intelligence. Hierin heb ik geleerd over het gehele proces van datavergaring tot aan de uiteindelijke analyse. Al snel leerde ik ook dat er veel meer mogelijk was dan het toepassen van simpele statistische modellen en creëerde ik een fascinatie voor de enorme kracht van onder andere machine learning.

Tijdens mijn afstudeerstage bij NPO ben ik diep de data ingedoken om de impact van televisieprogramma’s op de publieke opinie te onderzoeken. Dit deed ik door uitvoerige analyses van social media, technieken als webscraping, sentiment analyses en machine learning toe te passen. Tijdens deze stage heb ik me ontwikkeld in het ‘out of the box’ denken en omgaan met stressvolle situaties. Na het afronden van de studie heb ik gekozen voor de Talent Academy om mijn kennis met verschillende tools en analyses uit te breiden en tevens te leren hoe het verbeteren van soft skills kan leiden tot het geven van impactvolle presentaties. Het bevalt erg goed om dit allemaal verder te kunnen ontwikkelen samen in een enthousiaste groep!

 

Jeffrey

Jeffrey_TalentAcademyMijn passie voor data is ontstaan nadat ik het verhaal van het honkbalteam ‘Oakland Athletics’ hoorde. Zij zette in 2002 een record neer waarbij zij 20 wedstrijden op een rij wonnen. Met een klein budget en weinig grote namen binnen het team wisten zij aan de hand van data, het onmogelijke, mogelijk te maken. Dit succesverhaal inspireert mij om dagelijks gedreven en met nieuwsgierigheid in de weer te gaan met data. Ik wil op zoek gaan naar kansen en oplossingen voor bedrijven om het geheel naar een hoger niveau te tillen. Ik vind het prettig om dit in teamverband te doen, waarbij ik veel waarde hecht aan het sparren met anderen en waar een gezellige sfeer en veel humor centraal staat.

 

Jeroen

Jeroen_TalentAcademy

Met mijn ambitieuze persoonlijkheid ben ik continue op zoek naar kansen om te verbeteren, zowel in mijn prestaties als mijn technische kennis. Data werd interessant tijdens mijn master waar ik een project ‘econometrie’ moest uitvoeren. Daarna kreeg ik de mogelijkheid om mijn scriptie te doen met supervised machine learning. Hierin kwam mijn enthousiasme naar boven om bedrijven meer datagedreven te laten werken. Ik werk hard, maar onder druk presteer ik net iets beter. Dit doe ik het liefst in een wisselende omgeving of project, waarin ik mijn kennis kan combineren met mijn soft skills.

 

 

Louise

MLouise_TalentAcademyijn naam is Louise, ik ben 24 jaar en woon in Rotterdam. Van kleins af aan ben ik al gek op puzzelen, hierdoor werden mijn analytische vaardigheden op jonge leeftijd al geprikkeld. Op de middelbare school was het vak wiskunde dan ook mijn favoriet en was de keuze voor de bachelor Econometrie logisch. Hierna wilde ik mij meer verdiepen op het gebied van Marketing en daarom volgde ik de master Marketing Analytics. Tijdens deze master ontdekte ik hoe leuk ik ook het puzzelen met data vind. Na mijn afstuderen wilde ik graag de geleerde theorie toepassen in de praktijk. Om die reden ben ik gestart met de Talent Academy. Hier leer ik meer over data, maar daarnaast is er ook aandacht voor soft skills, waar ik me verder in wil ontwikkelen. Mijn opgedane kennis en vaardigheden wil ik graag inzetten om een organisatie verder te helpen.

 

Margit

Margit_TalentAcademyDe inzichten die gegenereerd kunnen worden uit data blijven me verrassen. Voordat je aan data begint te puzzelen, weet je nog niet wat de uitkomsten worden en elk project is anders. Dit is boeiend en uitdagend. Daarnaast vind ik het leuk om te brainstormen over deze inzichten en met nieuwe ideeën te komen. Ik zie waarde in het presenteren van mijn inzichten met visualisaties. Bovendien, lijkt het me fijn om in een team te werken waar ik mee kan sparren en waar we het beste in elkaar naar boven kunnen halen. Ik ben ambitieus en kom graag in een stimulerende werkomgeving terecht met doorgroeimogelijkheden. Ik ben nieuwsgierig naar alles en iedereen om me heen. Ik ontmoet graag nieuwe mensen en leer nieuwe dingen; dit kan reiken van backpacken tot salsadansen tot het uitvogelen van de nieuwste mogelijkheden binnen data analyse.

 

Contact

Wil jij je team uitbreiden met een van onze young professionals? Neem dan contact met ons op via onderstaande contactgegevens.

Elmira van der Schee, Teamlead en Senior Recruitment Consultant

+31 33 743 00 00

recruitment@cmotions.nl