Introductie

Ben jij de nieuwe e-mail marketeer in omroepland?

Organisatie

KRO-NCRV is een mediaorganisatie met een maatschappelijk relevant geluid die midden in de samenleving staat. Ze maken programma’s voor radio, tv en online waarin mensen zelf hun verhaal vertellen. Programma’s met soms ontroerende, grappige en inspirerende verhalen en soms met kritische verhalen die lef tonen en taboes bespreekbaar maken.

Die verhalen, klein of groot, gaan altijd over mensen. Met die verhalen bouwen ze bruggen en brengen ze mensen bij elkaar. De programma’s zijn herkenbaar aan kwaliteit, respect, betrokkenheid, authenticiteit en vernieuwing.

Als e-mail marketeer werk je op de Marketing & Communicatie afdeling van KRO-NCRV. Dit is de afdeling waar ze zoveel mogelijk mensen laten kennismaken met de missie, programma’s, activiteiten en events van KRO-NCRV.

Functie

Als ervaren e-mail marketeer bepaal je op basis van de marketingstrategie, de visie en aanpak van alle e-mailcommunicatie. Samen met een collega e-mailmarketeer ga je relevante e-mailcampagnes en e-mailflows uitdenken en ontwikkelen. Alle campagnes die je inzet, hebben als doel om nieuwe leden/gebruikers te genereren, bestaande gebruikers te activeren of actieve gebruikers meer te binden. Je werkt van nature datagedreven en bent continu scherp op het maximaliseren van de conversie. Segmentatie, personalisatie, en testen spelen daarbij een belangrijke rol.

Het is belangrijk om e-mailmarketing zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de behoeften van de verschillende klantgroepen. Je werkt veel samen met databasemarketeers en marketeers van de afdeling Marketing & Communicatie. Je daagt daarnaast verantwoordelijkheid voor het verbeteren van de resultaten hieromtrent.

De taken omvatten onder andere.:

  • Op eigen initiatief en op verzoek van marketeers maken van relevante e-mailcampagnes.
  • Marketeers adviseren over de opzet van tests bij e-mailmarketing activiteiten.
  • Je plant, coördineert en verstuurt e-mailcampagnes naar geselecteerde segmenten.
  • Je maakt de campagnes meetbaar, analyseert de resultaten en maakt rapportages.
  • Op basis van de resultaten van de campagnes optimaliseer je de e-mailmarketing campagnes.


Functie-eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau.
  • 2-5 jaar relevante werkervaring als e-mail marketeer.
  • Ervaring met Selligent of soortgelijke e-mail software.
  • Datagedreven & analytisch sterk ontwikkeld.
  • Je werkt nauwkeurig en planmatig.
  • Oog voor design en opmaak van templates.
  • Je hebt praktische HTML en basis CSS kennis en ervaring.
  • Commercieel en resultaatgericht.
  • Je bent proactief in je werkzaamheden, kan goed zelfstandig werken en hebt een scherp oog voor detail.
  • Ervaring met marketing automation en het bedenken van e-mail flows is een sterke pre.
  • Je kunt planmatig werken en je bent accuraat en resultaatgericht.


Aanbod

Naast een interessante en uitdagende functie in een dynamische en plezierige werkomgeving, biedt de KRO-NCRV een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket. Het betreft in eerste instantie een dienstverband voor een jaar.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze functie dan zien wij je sollicitatie graag. Wil je eerst meer informatie mail ons dan op recruitment@cmotions.nl of bel met Elmira van der Schee, Senior Recruitment Consultant & Teamlead op 033-743 00 00