Introductie

Wil je onderdeel uitmaken van een leuke en dynamische organisatie en ben je gek op (online) data? Bekijk dan de vacature van Web Analist!

Organisatie

De televisie is al lang niet meer het enige scherm waarop je programma’s kijkt. Bij NLZiet kijk je online op talloze manieren op verschillende apparaten naar je favoriete programma’s.

NLZiet is een samenwerking van de NPO, RTL en SBS. Eindeloos online tv-kijken naar series, documentaires, drama, reality, actualiteit, talkshows en amusement van de 12 grote Nederlandse zenders. Er is altijd wat te kiezen voor jong en oud.

Als Web Analist bij NLZiet ben je verantwoordelijk voor het gehele meetplan (web & app). Je bent analytisch sterk en vertaalt je bevindingen in heldere verbetervoorstellen. Daarnaast zorg je ervoor dat bestaande en nieuwe functionaliteiten meetbaar zijn en adviseer je jouw collega’s over verbeterpunten.

Functie

Bij NLZiet ga je aan de slag met een grote verscheidenheid aan data, zoals online kijkgedrag, navigatie clicks, social media data en gegevens uit marketing campagnes. Met jouw inzichten lever je een belangrijke bijdrage aan het behalen van de doelstellingen. jij zorgt ervoor dat de online activiteiten meetbaar zijn en blijven. Je zet rapportages op, ontwikkelt dashboards, duikt in de data om tot nieuwe inzichten te komen en doet aanbevelingen voor optimalisaties.

Wat ga je doen?

Je bent een belangrijke schakel in het team, je houdt je collega’s scherp met analyses over het gehele online landschap waardoor de conversie gemaximaliseerd wordt.

  • Samen met je collega’s bepaal je mooie en uitdagende online doelstellingen en KPI’s;
  • Je voert technische implementaties uit met behulp van tag management tools;
  • Je voert analyses uit en vertaalt de inzichten hiervan naar heldere actiepunten voor jouw marketing collega’s;
  • Je adviseert hoe NLZiet online nog beter kan presteren;
  • Je analyseert afhaak momenten van bezoekers en formuleert mogelijke oorzaken en hypotheses;
  • Je coördineert Web Analytics implementatietrajecten;
  • Samen met je online marketing collega verricht je verschillende soorten tests (multi – variatietests, A/B tests, etc.)en verricht je metingen met behulp van Google Analytics, Hotjar, Visual Website Optimizer, etc.
  • Bevindingen bespreek je met collega’s en je adviseert marketeers, product owners en interactie ontwerpers over verbeteringen;
  • Adviseren over de inzet van uiteenlopende marketinginstrumenten bij campagnes;
  • Je doet voorstellen over het uitvoeren van verbeteringen op het gebied van conversie;
  • Je zet feedback en andere inbreng van betrokkenen om in test- en verbetervoorstellen.

Functie eisen

  • Je bent in het bezit van een relevant HBO diploma op minimaal HBO niveau;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare rol bij een bureau of merk;
  • Je hebt sterke affiniteit met statistieken, bij voorkeur enige ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager, VWO, Hotjar, etc.
  • Je hebt enige ervaring met SQL;
  • Technische internetkennis (HTML, CSS en/of PHP) is een pre;
  • Je bent een enthousiast persoon met passie voor online marketing;
  • je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van analyse, testen en meten van online data en conversie;
  • Je bent analytisch, beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en wilt je graag verder ontwikkelen op het gebied van web analyse.

Aanbod

Naast een salaris en een goed pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een laptop, smartphone en een goede pensioen- en reiskostenregeling, biedt werken bij NLZiet je nog meer. Bij NLZiet werk je in een dynamische omgeving met veel vrijheid en informele sfeer. En natuurlijk mag je gebruikmaken van NLZiet!

Sollicitatie

Bij interesse ontvangen wij graag jouw CV. Voor meer informatie of vragen kun je contact opnemen met Aline van der Steeg via 06 50 20 69 80 of recruitment@cmotions.nl.