Introductie

Klantdata zegt iets over het nu én de toekomst!

Organisatie

Het Marketing Intelligence Team van Bol.com is verantwoordelijk voor het verhogen van de klantloyaliteit op basis van data. Niet voor een bepaald stukje, maar bol.com breed. Daarnaast ben je ook onderdeel van multidisciplinaire teams, die binnen een bepaald winkelcluster zorgen dat klanten nog beter bediend worden. Jij analyseert en adviseert hierin op basis van relevante data inzichten en voorspellende modellen. Daarbij trek je op met marketeers en business development teams. Je licht adviezen overtuigend toe en brengt ze zowel reactief als proactief de organisatie in.


Kortom, jij bent het analytische aanspreekpunt als het gaat om klantloyaliteit, customer lifetime value en churn.


Het Marketing Intelligence Team is verantwoordelijk voor het verhogen van onze klantloyaliteit op basis van data. Niet voor een bepaald stukje, maar bol.com breed. Daarnaast ben je ook onderdeel van onze multidisciplinaire teams, die binnen een bepaald winkelcluster zorgen dat onze klanten nog beter bediend worden. Jij analyseert en adviseert hierin op basis van relevante data inzichten en voorspellende modellen. Daarbij trek je op met marketeers en business development teams. Je licht adviezen overtuigend toe en brengt ze zowel reactief als proactief de organisatie in.

Kortom, jij bent het analytische aanspreekpunt als het gaat om klantloyaliteit, customer lifetime value en churn.

Als Senior Marketing Intelligence Analist ben je onderdeel van het Marketing Intelligence team dat constant nieuwe wegen verkent om insights op te doen en te vertalen naar business kansen. Het team bestaat uit 8-10 collega’s. Daarnaast ben je onderdeel van een autonoom, multidisciplinair team dat werkt op basis van de SCORE methode. Dit betekent vrijheid, een flinke dosis verantwoordelijkheid en het onderzoeken van de grenzen van je eigen rol.

Functie

Klantdata zegt iets over het nu én over de toekomst. Maar wat precies? Die vraag stellen we graag aan de Marketing Intelligence Analisten; mensen die het leuk vinden om diep de data in te duiken. Mensen die groeikansen niet alleen kunnen identificeren, maar ook overtuigend kunnen presenteren. Iets voor jou?

  • Analyseren van klantdata voor bol.com brede initiatieven
  • Vertalen naar concrete verbeteradviezen en daar (samen) mee aan de slag gaan
  • Analytische aanspreekpunt voor klantloyaliteit, customer lifetime value en churn
  • Proactief adviseren richting marketing en business development stakeholders

Als Senior Marketing Intelligence Analist analyseer je klantdata en vertaal je diepgaande inzichten naar kwantitatief onderbouwde verbeteradviezen. Deze adviezen helpen de business verder en stimuleren uiteraard altijd de klanttevredenheid. Welke hypotheses kunnen groeikansen in beeld brengen? Hoe onderbouw je aannames met klantdata?

Functie eisen

Jij bent een statistisch sterke marketing analist met een frisse kijk op klantdata analyses en ervaring met relevante tools en technieken. Je combineert analytische kwaliteiten met communicatieve vaardigheden en kunt complexe inzichten op alle organisatieniveaus overdragen. Je vindt het tof om nauw samen te werken met zeer diverse collega’s en kunt inhoudelijk sparren over complexere vraagstukken als customer lifetime value.

  • Master Marketing Intelligence/Research, Econometrie of vergelijkbaar
  • 3-5 jaar werkervaring in een data-analytische rol
  • Analytisch ijzersterk, resultaatgericht en een kansendenker
  • Overtuigend communicator met passie én begrip voor de business
  • Ervaring met SQL/BigQuery, ervaring met R of Python is een pre

Aanbod

Binnen Bol.com is de setting informeel en innovatie-gedreven. Naast je werk kun je losgaan in de gameroom of op het voetbalveld en de week wordt afgesloten met de gezellige vrijdagmiddagborrel.

Sollicitatie

Ben jij de Senior Marketing Intelligence Analist waar Bol.com naar op zoek is? Dan ontvangen wij je sollicitatie graag. Wil je eerst meer informatie mail dan naar Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant op recruitment@cmotions.nl of bel +31 (0)33 743 00 00