Introductie

Ben jij die gedreven analytische professional die het gaaf vindt om in de data te duiken, nieuwe inzichten te ontdekken, maar vooral ook om als een ondernemer met de inzichten aan de slag te gaan voor onze klanten; dan pas je bij de Rabobank.

Organisatie

Onze opdrachtgever, Rabobank Nederland, gelooft in Data Drive Marketing. Vanuit diepgaande en soms ook verrassende inzichten die dat biedt verbeteren zij continue de dienstverlening voor de 8 miljoen klanten. Wij zoeken hiervoor Marketing Data Analisten die samen met de collega’s van het marketing team de customer journey gaat optimaliseren en de klant vanuit vernieuwende data-insights weten te verrassen met relevante persoonlijke contact momenten (Next Best Actions)

Functie

Zij zoeken Marketing Analisten met een diepgaande en brede interesse in data-vraagstukken. De ene dag analyseer je een cross channel customer journey analyse om te ontdekken hoe de conversie daarin verhoogd kan worden. Terwijl je de volgende dag commerciële kansen bij de doelgroep identificeert waarmee je het marketingteam inspireert om daar een passende klantbenadering voor te ontwikkelen. Die dynamiek is iets dat bij je past en waar je plezier aan ontleent. Je krijgt er ook energie van om bij je marketing collega’s draagvlak te creëren voor het data gedreven werken. Je krijgt de kans om met je inzichten ook direct impact te hebben.

De wereld van data verandert snel. Big Dat, Digital Journeys en Marketing Automation rukken snel op. Dat geeft veel kansen!

  • Je houdt je bezig met een breed terrein aan marketing analyse vraagstukken o.a. op het gebied van customer journey analyse, commerciële klantbenaderingen, kansen identificatie en klantsegmentatie;
  • Je analyseert een breed spectrum aan gestructureerde en ongestructureerde databronnen en gebruikt hiervoor up-to-date analyse methodieken;
  • Je creëert draagvlak voor jouw data gedreven inzichten bij stakeholders binnen het marketing domein.

Functie eisen

  • Afgeronde WO opleiding;
  • Minimaal 3 -5 jaar relevante werkervaring bij voorkeur in een B-t-C sector;
  • In staat zelfstandig analyse technieken toe te passen op een breed gebied van analyses waaronder cross-channel customer journey analyses, klantprofiel-analyses & clusteranalyses;
  • Ruime up-to- date kennis van technieken binnen het data-analyse terrein;
  • Interesse in nieuwe en geavanceerde analyse- en data technieken, zoals Big Data;
  • Kennis van SQL, R en SPSS.

Aanbod

De afdeling Marketing Analytics identificeert de commerciële kansen bij de klanten en zoekt continue naar nieuwe klanten. Je werkt hierin samen met de marketing afdeling in cross functionele teams. Innovatie en doorontwikkeling zijn belangrijke kenmerken van de werkwijze binnen Rabobank en verwacht met ook van jou!

Inlichtingen

Voor vragen en/of informatie over deze vacature kun je terecht bij Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant op telefoonnummer 033-743 00 00

Sollicitatie

Wij ontvangen je sollicitatie graag via de onderstaande button.