Introductie

Bij ABN AMRO krijg je alle ruimte om te groeien, zodat je elke dag een beetje beter wordt in wat je doet. In een dynamische omgeving werk je samen met de beste professionals aan uitdagende campagnes, projecten en vraagstukken!Afbeeldingsresultaat voor ABN logo klein

Organisatie

Jouw werkplek is de Customer Experience afdeling van Retail Banking in Amsterdam. Daar komt de totaalbediening van alle particuliere en klein zakelijke klanten van ABN AMRO samen. Met je collega Marketing Data Specialisten vorm je het ‘center of expertise’ voor alle éénmalige campagnes van ABN AMRO Retail Banking.

In dit team (met 8 Marketing Data Specialisten) werken we op basis van Agile Marketing. We analyseren wat klanten aantrekkelijk en belangrijk vinden en creëren daarmee intelligente inzichten! De kansen die wij zien, zetten we om in marketingcampagnes (waarin we experimenteren met data als uitgangspunt) met een 9+ klantbeleving! Uiteraard evalueren we wat we doen zeer scherp en nemen we deze learnings weer mee naar andere campagnes!

Functie

Je functie is afwisselend: jouw rol bestaat voornamelijk uit het coachen van deze collega’s (die werkzaam zijn binnen multidisciplinaire Agile campagne teams) op zowel inhoud, vaardigheden, houding en gedrag. Je toont tevens voorbeeld gedrag op deze aspecten! Maar je bent zelf niet te beroerd, als meewerkend voorman, om zelf de handen uit de mouwen te steken als dat nodig is. Daarvoor heb je een enorm rijke dataset en geavanceerde tooling tot je beschikking om van elke campagne een 9+ ervaring te maken. Je werkt nauw samen met marketeers, productmanagers, communicatiespecialisten, webmarketeers, business developers en natuurlijk onze salesorganisatie Personal Banking. Om je heen heb je dus alles en iedereen om effectieve fact-based marketing te kunnen bedrijven in een professionele omgeving. Tevens vertegenwoordig je het ‘data denken’ door de hele organisatie!

Je gaat als Senior Marketing Data Specialist aan de slag binnen het team Analyse & Selectie, wat verantwoordelijk is voor alle analyses, selecties en evaluaties van de eenmalige campagnes (binnen de Retail organisatie) van ABN AMRO. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd! Als je goed bent, kun je bij ons nog beter worden. Dat beloven wij je. Dit is je kans om de professional te worden die je wilt zijn.

Functie eisen

Je begrijpt wat onze klanten willen en nodig hebben en wilt ze nóg beter leren kennen. Je hebt vernieuwende ideeën hoe data een essentiële rol kan spelen in het maken van marketingcampagnes en bent van nature iemand die graag experimenteert met data om tot betere inzichten te komen! Ook kan je Product Owners, Business Owners en jouw Agile Marketing collega’s adviseren en enthousiasmeren t.a.v. jouw inzichten vanuit de data. Je hebt gedegen kennis van SQL, bij voorkeur ervaring met SAS CI Studio/Enterprise Guide/Miner. Tevens ben je óf wil je een coach zijn, waarin je vooral energie krijgt om anderen te zien groeien door jouw hulp & expertise aan te bieden!

Bovendien kan je als geen ander omgaan met tegengas, want dat krijg je soms. We zijn een grote organisatie met veel professionals en je hebt jouw vernieuwde inzichten vanuit data! Maar als JIJ ergens in gelooft, zet je door om je doelen te bereiken.

Check je profiel:

  • Afgeronde wo-studie (bij voorkeur Econometrie, Marketing Intelligence óf Business Administration);
  • Relevante werkervaring (minimaal 5 jaar) in een complexe, data-gedreven organisatie;
  • Gedreven, passie & niet aflatende nieuwsgierigheid voor het ‘data’ vakgebied;
  • Expert & promotor op data specialisme;
  • De ambitie om een stap te zetten naar een meer coachende rol;
  • Analytisch en gestructureerd, in staat om je eigen werk te organiseren;
  • Je hebt gedegen kennis van SQL, bij voorkeur ervaring met SAS CI Studio/Enterprise Guide/Miner;
  • Vernieuwend en in staat om meerdere analytische technieken toe te passen;
  • Experimenteren en testen met data zit in jouw DNA;
  • Uitstekende communicatieve & sociale vaardigheden.

Aanbod

Bij ABN AMRO krijg je alle ruimte om te groeien, zodat je elke dag een beetje beter wordt in wat je doet. In een dynamische omgeving werk je samen met de beste professionals aan uitdagende campagnes, projecten en vraagstukken. We bieden je uitstekende ontwikkelingsmogelijkheden en een miljoenenpubliek, want jouw oplossingen komen direct bij onze klanten terecht.

Vanzelfsprekend krijg je ook een goed salaris (tussen € 3169,- en € 4526,- per maand o.b.v. 36 uur, exclusief 13e maand en vakantiegeld) met aantrekkelijke employee benefits, waarmee je voor een groot deel je eigen arbeidsvoorwaarden bepaalt.

Inlichtingen

Ben je geïnteresseerd?
Reageer dan nu online op deze vacature! Voor meer informatie, neem contact op via 033-74300 00 of recruitment@cmotions.nl Wij maken graag kennis met je.