Introductie

Ben jij de daadkrachtige online marketeer?

Organisatie

Emesa is een internationale e-commercespeler in de vrijetijds-, retail- en reissector. Emesa wil de manier waarop mensen online shoppen leuker en spannender maken. Emesa doet dat via innovatieve e-commercemerken als VakantieVeilingen, ActievandeDag, TicketScout en het internationale merk VavaBid. Deze merken creëren nieuwe verkoopkanalen voor haar partners: topmerken uit de vrijetijds-, retail-, en reiswereld.

Functie

Emesa is een pure online player die als doelstelling heeft om Europa te veroveren. Ze zijn nu actief in Nederland, Belgie en Frankrijk. Als online marketeer ben je continu op zoek naar de touch points in de customer journey die leiden tot verkeer en conversies. Je bent samen met vijf andere collega’s uit het online marketingteam verantwoordelijk voor alle tekst, foto en videoadvertenties op Google, Facebook, Youtube en Bing. Met cijfermatige analyses zorg jij ervoor dat het marketingbudget zo efficiënt mogelijk wordt ingezet binnen de verschillende online advertentiemogelijkheden. Je voert analyses uit, rapporteert en werkt verbeterpunten uit om de conversie van de advertenties te verhogen en de doelstellingen te behalen. Daarbij is acquisitie van nieuwe klanten een grote focus. Tevens ondersteun je het campagneteam met de doorvertaling van campagnes naar online advertenties en werk je nauw samen met je collega’s uit het CRM team om de maximale performance uit onze bestaande klanten te halen.Afhankelijk van je ervaring en ambitie is er de mogelijkheid om eindverantwoordelijk (channel owner) te worden voor één van de betaalde kanalen van Emesa. Als channel owner instrueer je maximaal drie junioren voor bijvoorbeeld hun dagelijkse Adwords taken. Je helpt met belangrijke budget beslissingen binnen het kanaal en rapport de performance van de verschillende (inter)nationale websites direct aan de manager van het Online Team.

Tijdens deze werkzaamheden werk je altijd met de nieuwste en beste marketing technologieën zoals:

  • De complete Google stack (Doubleclick DS3, DBM, DCM)
  • Google Analytics 360
  • Data management platform van Tealium
  • Google, Bing, Facebook, Tradetracker
  • Qlikview

En word je vrijwel altijd als eerste toegelaten tot nieuwe (Beta) technologieën van bijvoorbeeld Google en Bing.

Functie eisen

Een afgeronde HBO of Universitaire opleiding

  • Minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring
  • Hands on ervaring met tenminste één van de volgende: Adwords, Facebook of Doubleclick
  • Sterk analytisch vermogen
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen online marketing en je kunt dit vertalen naar de platformen van Emesa
  • Ervaring met Doubleclick for Search en DBM is een pré
  • Resultaat-en klant gericht en een communicatief vaardige gesprekspartner
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken

Aanbod

Emesa heeft oog voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Daar ben je bij Emesa primair zelf verantwoordelijk voor, maar met onze Emesa Academy, individuele trainingen en vele doorgroeimogelijkheden dragen zij daar graag aan bij.

Sollicitatie

Zie jij jezelf in de rol van Online Marketeer E-commerce stuur dan je sollicitatie naar ons toe. Wil je eerst meer informatie mail dan naar Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant, op recruitment@cmotions.nl of bel 033-743 00 00