Introductie

Wil jij als de inhoudelijke expert werkzaam zijn binnen een dynamische organisatie? Bekijk dan de vacature van Marketing Intelligence Analist bij Troostwijk!

Organisatie

Bij Troostwijk draait alles om waarde. Zij zijn er van overtuigd dat alles waarde heeft. Alleen moet je die waarde wel vinden, herkennen en kunnen verzilveren. Dat is precies wat Troostwijk doet. Ze brengen kopers en verkopers uit de hele wereld online bij elkaar. Ze taxeren, geven advies en zijn Europa’s grootste b2b online veilinghuis. Dat ambacht van taxeren en veilen beheersen ze al bijna 90 jaar tot in de puntjes. Online veilingen zijn een perfect verkoopkanaal. Denk aan overtollige voorraad, vervangen machines of een locatie die helemaal sluit. Troostwijk zorgt voor de beste opbrengst. Waarde draait bovendien om mensen. Om respect en vertrouwen. Dynamiek, commitment en humor typeren de werksfeer. Goederen en producten verdienen volgens ons een langer leven dan bij die eerste eigenaar. Zo ontdekken ze voor kopers bijzondere items. Verkopers helpen ze hun bedrijf gezonder te maken. Snel en van a tot z geregeld. Het bedrijf is opgericht in 1930 en heeft vestigingen in 16 landen en kopers en verkopers in 127 landen.

Als Marketing Intelligence Analist binnen Troostwijk werk je in een uitdagende en dynamische omgeving. Data is binnen de moderne veilingwereld niet meer weg te denken. De hoeveelheid gegevens van verkopers en kopers, producten, contacten, betalingen en veilingen groeit exponentieel. Al deze data is van grote waarde voor Troostwijk en voor haar klanten.

Functie

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheid als Marketing Intelligence Analist is om data te vertalen naar (commerciële) inzichten.

  • Je gaat het gegevensbeheerplatform inrichten en maakt je marketinganalyses en rapportages;
  • Met het genereren van nieuwe inzichten en de verzamelde feedback van klanten, draag je bij aan de hoogste kwaliteit van de dienstverlenging van Troostwijk;
  • Je identificeert de belangrijkste meetwaarden van de organisatie en met jouw inzichten draag je bij aan de groeistrategie;
  • Je hebt een frisse kijk op het analyse vak en je vindt het uitdagend om je daarin te challengen;
  • Je creëert gemakkelijk draagvlak en neemt de stakeholders bij Troostwijk goed mee in jouw daragedreven inzichten.

Functie eisen

  • Afgeronde WO opleiding (bijvoorbeeld informatica, marketing intelligence, wiskunde, econometrie of commerciële economie);
  • Je hebt ruime werkervaring (bij voorkeur 5+ jaar) in een data & analytics rol, bij voorkeur bij een online marktplaats of e-commerce organisatie;
  • Ervaring met het gebruik van datawarehouses en het beheren en gebruiken van grote hoeveelheden data;
  • Kennis van en ervaring met Google Tagmanager, Google Analytics en/of andere MI/tracking tools;
  • In staat om complexe analyses uit te voeren en te communiceren door gebruik te maken van meerdere gegevensbronnen en programmeervaardigheden;
  • Sterke analytische en kritische denken;
  • Je bent hands-on, creatief en oplossingsgericht;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Aanbod

Bij Troostwijk draait het om personen, ze gaan voor resultaat, zijn integer, hebben een sterke drive en excelleren in hun vak.

Je werkt in het (goed bereikbare) kantoor in Amsterdam-West. Je komt te werken in een informele omgeving waar de communicatielijnen kort, zo rapporteer je rechtstreeks aan de Marketing Director.

Sollicitatie

Ben je na het lezen van het profiel enthousiast geworden? Dan ontvangen wij graag jouw CV! Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Aline van der Steeg via 06 50 20 69 80 of recruitment@cmotions.nl.