Introductie

Data en analytics vormen het fundament van de digitale transformatie van de Rabobank. Ben jij de energieke leider die Rabobank laat excelleren in marketing and customer data analytics?

Organisatie

Data & Analytics is een onderdeel van het Digital Transformation Office (DTO) binnen de groepsdirectie. Digital Transformation Office (DTO) is het kloppend hart van alle digitale ontwikkelingen. De klant staat daarin centraal. Binnen de afdeling Data & Analytics werken meer dan 100 gedreven analytische professionals die energie krijgen om vanuit data met inzichten te komen waarmee Rabobank klanten telkens weer weet te verrassen.

Customer Analytics identificeert de kansen voor onze eigen klanten en zoekt continu naar mogelijkheden. We werken hierin nauw samen met de marketingafdeling in cross functionele teams. Binnen deze afdeling delen de 30 teamleden waardevolle ervaringen met elkaar en versterken en versnellen zo de ontwikkeling van het Data & Analyse expertise van de Rabobank en van het eigen team.

Functie

Data is cruciaal voor het succes van Digital Transformation Office. Rabobank investeert daarom fors in innovaties op het gebied van Data Analyse.

Als hoofd Customer Analytics lever je de brandstof voor de (digitale) klantbediening. Jouw team van 30 hoogopgeleide analisten levert de feiten, analyses en adviezen waarmee de digitale klantbediening continu verbeterd wordt. Zij identificeren nieuwe kansen in customer experience en de 300 miljoen jaarlijkse digitale klantbenaderingen. Centraal staat het direct vertalen van analytische inzichten naar de dienstverlening voor klanten. Daarmee zorgen ze er voor dat Rabobank vooraan loopt in de digitale dienstverlening.

Customer Analytics werkt voor alle klantgerichte onderdelen van de Rabobank. Jouw teams brengen de analytische inzichten waarmee de squads, tribes en marketingteams succesvol kunnen zijn. Dit doen zij als onderdeel van cross-functionele teams en als analytisch expert op hun werkterrein. In alle gevallen ben jij de energieke leider die voor het team een vakinhoudelijk expert en inspirerende coach is.

Voor de organisatie ben je het aanspreekpunt voor een breed scala belanghebbenden. Richting de leden van de groepsdirectie en hun MT-leden realiseer jij de analytische prioriteiten voor het klantdomein en vertaal je de resultaten in rapportages, presentaties en adviezen. Binnen de DTO organisatie ben jij de expert op het gebied van analyse en klantbediening. Samen met je collega-managers sta je voor een visie op gebied van marketing en customer data analytics. Jij zorgt dat deze visie wordt uitgevoerd.

Functie eisen

Tenminste een afgeronde WO opleiding, bij voorkeur in een bètarichting of een studierichting met een sterke kwantitatieve component.

Minimaal 10 jaar relevante werkervaring in een datagedreven en klantgerichte organisatie. Bij voorkeur op het gebied van data analyse.

Ervaring met het aansturen en coachen van teams met hoog-opgeleide professionals.

Een energieke en inspirerende persoonlijkheid die niet alleen het team tot de beste prestaties weet aan te zetten, maar ook de rest van de organisatie weet te winnen voor het fact based werken.

Naast de twee Rabobank kerncompetenties; samenwerken en klantbelang centraal stellen herken je in jezelf de volgende competenties:

Een sterke leiderschapsstijl gericht op inspireren, vertrouwen, delegeren en faciliteren, maar ook aanspreken op verantwoordelijkheden en resultaten. Verder beschik je over verander- en implementatiekracht (executiekracht) kun je koers bepalen en ben je resultaatgericht.

Aanbod

Bij Rabobank krijg je de ruimte om jezelf te zijn én te groeien. Bij Rabobank ontwikkel jij je voor nu, morgen en de toekomst. Zo sta jij in je kracht, werk je aan jouw ambities. Rabobank biedt je een maatschappelijk betrokken organisatie met heldere waarden en aandacht voor mens, leren en diversiteit.

Sollicitatie

Ben je enthousiast over de functie en herken je jezelf in het gestelde profiel dan zien wij je sollicitatie graag snel tegemoet. Wil eerst nog meer informatie dan kun je bellen met Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant Cmotions op +31 (0)33 743 00 00 of mailen naar recruitment@cmotions.nl