Introductie

Bij Bol.com gaat het om een persoonlijke winkelervaring. Dit regisseren zij vanuit CRM en daarvoor zijn zij op zoek Afbeeldingsresultaat voor BOL.COM LOGO kleinnaar een nieuwe collega!

Organisatie

Als Database Marketeer ben je onderdeel van het CRM team. Een mix van zo’n 25 professionals: van klantgedreven database marketeers tot aan strategische CRM marketeers. Omdat dit team de regie voert over alle hoog volume gepersonaliseerde klantcampagnes en klanten wil inspireren met aanbiedingen die aansluiten op hun lifestyle en interesses, lever je een directe bijdrage aan de klantervaring van 7+ miljoen mensen.

Je werkt samen met mensen die hun sporen in e-commerce ruimschoots hebben verdiend en hun kennis graag delen. De ideale setting dus om je professionele horizon te verbreden!

Functie

Als Database Marketeer geef je vorm en inhoud aan de campagnes door de customer journey steeds verder te personaliseren en te optimaliseren. Startpunt hierin is altijd de klant. Je benut jouw diepgaande analytische skills om online klantgedrag te doorgronden, vertaalt inzichten naar geavanceerde segmenten en selecties, stuurt de testfase aan en begeleidt de implementatie. Uiteindelijk evalueer je samen met de business de campagnes waardoor je betrokken bent bij de volledige campagne flow. Je werkt intensief samen met de CRM marketeers (onder andere verantwoordelijk voor de look & feel van de diverse campagnes) binnen het team en daarnaast zoom je in op uitdagende vraagstukken. Waar nodig schakel je met IT waarbij je zorgt dat eventuele IT innovaties geen impact hebben op de klant en de performance.

Is de klant zich nog aan het oriënteren of al dichtbij een aankoop? En welke content werkt in welke aankoopfase beter? Jij dompelt jezelf onder in de oceaan van data en duikt vernieuwende inzichten op. Met deze inzichten weet je de juiste persoon met het juiste kanaal op het juiste moment van onze boodschap te voorzien.

Hoewel analyses en selecties een belangrijk onderdeel van je werkzaamheden vormen, doet deze rol dus ook een fors beroep op je communicatieve kwaliteiten en marketinginstinct. Je bent een waar sparringpartner voor de business en geeft concreet en commercieel advies.

  • Analyseren online klantgedrag op basis van diepgaande database-inzichten;
  • Vertalen inzichten naar gepersonaliseerde campagnes, inclusief coördineren van testen en begeleiden implementatie;
  • Proactief adviseren en faciliteren van de business (business consulting).

Functie eisen

Je bent een sterk resultaatgerichte Database Marketeer met bewezen analytische kwaliteiten en het vermogen om de effecten van keuzes te doorgronden én in heldere taal te presenteren. Je voelt je instinctief thuis in een snel veranderende setting en onderschrijft de gedachte dat meten weten is. Omvangrijke databases zijn jouw tweede huis en kun je met speels gemak overzien en doorgronden. Bovendien sta je communicatief stevig in je schoenen, zodat je een volwassen gesprekspartner voor de business bent.

  • Master achtergrond, bij voorkeur richting Marketing (Intelligence/Research), Consumer Behavior of vergelijkbaar;
  • 1-3 jaar ervaring;ervaring met Oracle, SAS en/of SQL is een pre;
  • Commercieel instinct, procesmatig inzicht en immuun voor deadlinestress;
  • Communicatieve kwaliteiten; adviesvaardige en overtuigende persoonlijkheid.

Inlichtingen

Heb je interesse in deze uitdagende functie of heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met Yvette Scheltinga via recruitment@cmotions.nl of 033-743 00 00.