Introductie

Afbeeldingsresultaat voor De friesland zorgverzekeraarLeeuwarden: de hoofdstad van Friesland, de stad met 100 namen. Een stad met een prachtige historische binnenstad, een plek waar je kunt genieten van het water en de boten. En de stad waar De Friesland Zorgverzekeraar is gevestigd en zij zijn op zoek naar een Database Marketeer! Wil je onderdeel uitmaken van een groeiend team en een organisatie in ontwikkeling? Lees dan verder!

Organisatie

De Friesland Zorgverzekeraar staat als zorgverzekeraar midden in de samenleving. Primair zetten ze zich in om samen met de klant goede zorg en kwaliteit van leven nu en in de toekomst te garanderen. Maar ze doen meer

Ze geloven dat mensen elkaar willen helpen om vitaal te leven. DFZ is er van overtuigd dat investeren in gezondheid nodig is om de zorg en kwaliteit van leven voor iedereen betaalbaar en toegankelijk te houden.

Het team

Als Database Marketeer ben je werkzaam binnen de keten Marketing & Sales. Je maakt onderdeel uit van een enthousiast team van collega’s die zich bezighoudt met marketing, data marketing en sales. Het nieuwe team bestaat uit ongeveer 11 collega’s. Ze werken intensief met elkaar samen, zijn ondernemend, open minded en houden van aanpakken.

Functie

Als Database Marketeer verzamel en herken je trends in klantgedrag uit in – en externe data zoals de website, klantonderzoek, CRM en DMP. Je analyseert en vertaalt deze gegevens naar bruikbare informatie voor marketeers, communicatie adviseurs en accountmanagers. Zo voorspel jij gedrag en beleving van (potentiële) klanten als onderdeel van de klantreizen.

Samen met de marketeers en communicatie adviseurs stel je het (online) marketingplan op, gebaseerd op het (integraal) jaarplan. Vanuit het oogpunt van klantreizen en -beleving adviseer jij proactief de marketeers als input voor het product-, distributie- en prijsbeleid ter versterking van de marktpositie van De Friesland Zorgverzekeraar.

Je ontwikkelt (KPI) dashboards voor marketeers en communicatie adviseurs voor inzicht en bijsturing waarin jij targets en trends bijhoudt. Ook help je mee in het bedenken en uitvoeren van campagnes gebaseerd op de principes van marketing automation om zo campagnes te optimaliseren en verdere stappen te zetten in de richting van 1-op-1 marketing. Het opstellen en onderhouden van het klantdatabeleid doe je samen met Juridische Zaken, Risk & Compliance en KIC (BI).

Functie eisen

Je bent op de hoogte van de ontwikkeling op het gebied van data marketing en marketing automation. Nieuwe ontwikkelingen weet je te vertalen in concrete activiteiten en campagnes, maar je weet ook je collega’s mee te nemen.

  • Je bent initiatiefrijk en proactief;
  • Je hebt commercieel inzicht en lef;
  • Je bent klantgericht;
  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Sensitief en oog voor stakeholdermanagement.

Verder breng je het volgende mee:

  • Afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau;
  • Relevante werkervaring op het gebied van data- en webanalyse;
  • Ervaring met SQL, SAS. Ervaring met Invenna en Power BI is een pre;
  • Affiniteit met gezondheid, vitaliteit en community- denken.

Aanbod

Naast een goede werksfeer bij een financieel solide organisatie biedt DFZ uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. De mogelijkheid om flexibel te werken (zodat je werk en privé optimaal kunt combineren), een eindejaarsuitkering en natuurlijk een zeer aantrekkelijke collectieve ziektekostenverzekering. De functie is ingedeeld in functiegroep 9. Het salaris bedraagt minimaal € 2.435,00 en maximaal € 3.582,00 bruto per maand. Dit is gebaseerd op een 34-urige werkweek.

Inlichtingen

Wil jij ook deel uitmaken van dit nieuwe team binnen De Friesland Zorgverzekeraar? Dan ontvangen wij jouw sollicitatie graag! Mocht je vragen hebben of meer informatie wensen over deze vacature, kun je contact opnemen met Aline van der Steeg via 06 50 20 69 80 of recruitment@cmotions.nl.