Introductie

Ben jij de Database Marketeer die er voor zorgt dat klanten de juiste boodschap op het juiste moment ontvangen? En heb jij de drive om van event-driven marketing een succes te maken?

Organisatie

VIVAT is een toonaangevende verzekeringsmaatschappij en vermogens- en fondsbeheerder in Nederland met een rijk historisch verleden van meer dan 100 jaar. Ze hebben een groot klantenbestand en een solide reputatie. Kllanten bedienen ze via een aantal bekende verzekeringsmerken: Zwitserleven, Zelf, Routemobiel, Reaal, Proteq Dier & Zorg en de verantwoorde vermogensbeheerder ACTIAM.

Functie

Als Database Marketeer initieer en ontwikkel je geautomatiseerde (mail)campagnes voor klanten en prospects van de verschillende VIVAT-merken. Je werkt nauw samen met de collega’s van Marketing, Digital en Communicatie om mooie resultaten te halen op het gebied van commercie (sales en retentie) én klanttevredenheid.

Je bent verantwoordelijk voor het managen en optimaliseren van de VIVAT marketingdatabase en zorgt er voor dat de verschillende touchpoints met de klant closed-loop worden ontsloten, zodat de resultaten van de campagnes fact-based gemonitord en verbeterd kunnen worden. Database Marketeers maken zelf (profiel)analyses in de marketingdatabase en zijn verantwoordelijk voor de doelgroepselecties, waarbij de VIVAT commerciële en klantstrategie de leidraad vormt. Je bent in staat zelfstandig (BTL) campagnes te ontwikkelen, uit te bouwen en te evalueren voor zowel in- als outbound klantcontactkanalen. Je bent gewend om met behulp van gestructureerde, externe bestanden de bestaande data te verrijken en commercieel toepasbare klantprofielen op te stellen en relevante selecties te maken. De marketeers regisseren en prioriteren – vanuit VIVAT-breed perspectief – het type boodschap en de frequentie van boodschappen naar klanten, gericht op het verhogen van commerciële klantwaarde (groei en behoud) én klanttevredenheid. Proactieve advisering van het management en marketingcollega’s wordt verwacht en je faciliteert fact-based besluitvorming. Ten slotte ben je een voortrekker in multidisciplinaire campagneteams en stuur je de externe relaties aan in de campagne-keten.

Functie eisen

• Een afgeronde hbo- of academische opleiding.

• Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie.

• Expertise en ervaring met verschillende databasemarketing methoden en analysetechnieken – ervaring met Invenna is een pré.

• De bereidheid om nieuwe methoden te leren en toe te passen.

• Diepe kennis van meerdere deelgebieden en/of diepe kennis van meerdere gerelateerde (business) processen.

• Sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden Nederlands en Engels, zowel in woord als geschrift.

Je bent een teamspeler en zoekt de samenwerking op met collega’s binnen het Commercial Office en met de productmarketeers binnen de productlines. Je bent analytisch sterk; je interpreteert analyses, verbindt de uitkomsten aan elkaar en trekt bredere conclusies. Je bent in staat om een eigen oordeel te vormen m.b.t. commerciële kansen en initieert proactief verbeteringen van de dienstverlening aan klanten. Je vindt het leuk om VIVAT-breed zelfstandig grote (event-driven) BTL campagnes uit te voeren over meerdere merken, kanalen en productgroepen heen. Met jouw out-of the-box manier van denken kan je goed nieuwe zaken tot stand brengen.


Aanbod

De komende jaren gaat Vivat de organisatie minder complex maken. Ze gaan onze producten en diensten aanbieden via de consumentenmerken Reaal en Zwitserleven en vermogensbeheerder ACTIAM. Ze richten zich op innovatieve en digitale verzekeringstoepassingen en de verdere versimpeling van de bedrijfsprocessen. Dit zal resulteren in een slagvaardige organisatie die dichter bij de klant staat en waarin ze ze nog beter in hun wensen en behoeften kunnen voorzien.

Werken bij VIVAT betekent bijdragen aan het bouwen van een nieuwe organisatie. Je werkt in een interessante en dynamische omgeving die flink in ontwikkeling is. Ga de uitdaging aan om bij te dragen aan de nieuwe fase voor VIVAT.

Uiteraard krijg je aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden; een prima salaris, 13e maand en veel ruimte voor opleiding en ontwikkeling. Vivat is een informele organisatie zonder jasje-dasjecultuur. Ze kiezen voor een goede balans tussen werk en vrije tijd (zoals Het Nieuwe Werken). Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid.

Sollicitatie

Wil jij deel uitmaken van een vooruitstrevende organisatie binnen de verzekeringsbranche? Dan ontvangen wij je sollicitatie graag!. Voor meer informatie neem contact op met Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant Cmotions Recruitment +31 (0)33 743 00 00