Introductie

Ben jij een ambitieuze en commerciële ingestelde data scientist die niets liever doet dan te werken in een omgeving met een start-up mentaliteit?

Organisatie

De Persgroep Nederland is een toonaangevende uitgever op het gebied van nieuws, opinie, cultuur, inspiratie en ontspanning; een moderne, professionele uitgever met passie voor media, zowel print als online, voor lezers, website bezoekers en adverteerders. De Persgroep Nederland heeft een groot aantal interessante online en offline merken in haar portfolio waaronder Het Parool, AD, de Volkskrant, Tweakers.net, Nationalevacaturebank.nl, Qmusic, en Autotrack.nl.

Functie

Maar liefst 10 miljoen landgenoten lezen en volgen dagelijks het nieuws en achtergronden via websites van De Persgroep. Dat is een gigantisch verkooppotentieel voor abonnementen op digitale- en papieren kranten en nieuwssites. De markt verandert namelijk razendsnel en onze ambities zijn zeer hoog. Deze kunnen zij alleen waarmaken door met de beste mensen te werken. Daarom is de afdeling Marketing op zoek naar een commercieel ingestelde data scientist met een continue drang om conversies te verhogen op alle denkbare niveaus.

Op de afdeling Marketing van De Persgroep werk je in een team dat jong, divers en ambitieus is. Je bevindt je in een omgeving met collega’s voor wie hard werken, flexibiliteit en successen vieren absolute voorwaarden zijn. Teamspirit en eigen initiatief staan hoog in het vaandel. Dit resulteert in een dynamische afdeling met een sprankelende sfeer en een ondernemende/start-up mentaliteit.

Je werkt aan één van de topprioriteiten van De Persgroep, namelijk het creëren van gepersonaliseerde klantinteractie. Elke week worden grote bedragen geïnvesteerd in meer dan vijftien kanalen om zo het maximale aantal prospects te bereiken. Deze prospects raken tijdens hun customer journey verschillende delen van het online landschap (abonneerpagina’s , redactionele nieuwssites). Jij identificeert op basis van clickgedrag de potentiële klantwaarde en conversiescores en geeft richting aan het toekennen van budget over kanalen.

Dit doe je door data over het lees- en clickgedrag van de miljoenen bezoekers van de nieuwssites en te analyseren. Zo geef je sturing aan channel marketeers in het klaarzetten van gepersonaliseerde content en bepaal je op klantniveau wat “The Next Best Action” is. Een ander belangrijk deel van je werk is het vergaren van inzicht over de conversieattributie tussen wervingskanalen. Dit doe je door naar click-stream-data te kijken en deze te koppelen aan data over de offline wervingskanalen. Deze inzichten en je kennis over klantdata en klantprofielen geven je een cruciale rol bij de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van nieuwe campagnes. Op basis van jouw analyses zien marketeers wat de ROI is van hun investering en in welke kanalen ze meer / minder geld moeten stoppen afhankelijk van het klantsegment. Je belangrijkste KPI is het behalen van de gewenste klantaantallen en hiermee de juiste conversiepercentages.

Functie eisen

  • Combineer je analytische vaardigheden met uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je zet analyseresultaten om in bruikbare inzichten voor product owners;
  • Je hebt kennis van en ervaring met SQL en (relationele) databases en beheerst in ieder geval een van de volgende programmeertalen: R, Matlab, Python;
  • Ervaring met clickstream data;
  • Je hebt ervaring met het opschonen, manipuleren en aggregeren van grote datasets;
  • Ervaring in het bouwen van machine learning algoritmes en optimalisatiemodellen;
  • Je bent gewend om altijd een ROI of P&L-component in je analyses op te nemen;
  • Je kunt analyses en inzichten omzetten in mooie en bruikbare visualisaties via tools als Looker, Tableau, Cliq of Shiny;
  • Verder beschik je over een universitair werk- en denkniveau, bij voorkeur een afgeronde WO-opleiding in de richting van bijvoorbeeld wiskunde, informatica, econometrie of een soortgelijke richting met een stevige statistische component;
  • Analytisch sterk, kritisch en sparringpartner voor de Product Owners;
  • Geïnteresseerd in en op de hoogte van de laatste online-, mobile- en social ontwikkelingen;
  • Je hebt visie en daadkracht om deze wijze van campagnevoering in het bedrijf te verbeteren op basis van jouw data-gedreven inzichten;
  • Je bent een echte teamplayer die wel tegen een stootje kan!

Aanbod

De Persgroep biedt een functie binnen een energieke omgeving die volop in ontwikkeling is. Je krijgt de kans om te werken voor de grootste mediaspeler van Nederland waarbij je meebouwt aan de nieuwsmedia van morgen. Er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling onder andere door middel van trainingen en opleidingen. Daarnaast bieden ze je een salaris passend bij jouw ervaring. Ook zijn er verschillende mogelijkheden om arbeidsvoorwaarden uit te ruilen. Denk bijvoorbeeld aan het kopen en verkopen van vakantiedagen, het fiscaal vriendelijk verrekenen van je sportabonnement of de aanschaf van een fiets.

Sollicitatie

Als je jezelf herkent in deze functie omschrijving dan zien wij je sollicitatie snel tegemoet. Als je eerst wat meer informatie wil bel dan met Yvette Scheltinga, Recruitment Consultant, op 033-743 00 00 of mail naar recruitment@cmotions.nl