Introductie

Ben jij de Digital Business Analist die de ideeën van ABN AMRO gaat vertalen naar baanbrekende online proposities?

Organisatie

Over de toekomst van bankieren weet ABN AMRO één ding zeker: het gaat vooral online gebeuren. Daarom vertaalt ABN AMRO haar producten en diensten door naar klantvriendelijke digitale proposities. Bij Commercial Banking (CB) Digital doen ze dat voor zakelijke klanten. Een doelgroep met complexe financiële behoeften, waarvoor ze relevante en innovatieve oplossingen ontwikkelen.

De werkwijze? Agile. Want bij CB Digital werken ze als een flexibele start-up binnen de bank. Je werkt in één van de agile teams van het CB Digital grid. Afhankelijk van de scope van jouw team verandert jouw scope ook.

  • Zo werk je bij Digital Advice Sales & Service aan end to end proces oplossingen. Om te beoordelen welke onderdelen geautomatiseerd kunnen worden creëer je inzicht in de processen en ben je samen met de andere specialisten bezig om de processen van de bank te digitaliseren;
  • Bij het Online Kanalen & Innovatie team richt je veel meer op analyses die helpen om richting aan het grid en onze kanalen (bijvoorbeeld Internet Bankieren) te geven. Welke stappen kun je online doen en wat is de impact daarvan op bijvoorbeeld het backoffice proces?

Functie

Samen met verschillende product owners, online specialisten en UX-experts, bedenk je oplossingen om de online dienstverlening voor zakelijke klanten te verbeteren. Ook onderzoek je of die oplossingen haalbaar zijn, en zo ja, wat de beste aanpak is. Je bekijkt en analyseert hiervoor het huidige en het toekomstige end-2-end bedrijfsproces zodat jouw aanbevelingen optimaal in de nieuwe customer journey passen. Aan de ene kant schakel je hiervoor met je business stakeholders om hun requirements helder te krijgen; aan de andere kant schakel je hiervoor met de developers om hen uit te leggen wat er nodig is. Voorbeelden van oplossingen zijn een chatfunctie op de zakelijke website van ABN AMRO, waarmee klanten hun vragen direct kwijt kunnen bij een specialist. Of een nieuw dashboard, dat klanten een volledig inzicht geeft in hun financiële positie. Welke oplossingen je ook bedenkt, je zet de beleving van de klant centraal. Want alleen door uit te gaan van zijn behoeften, kunnen we echt het verschil maken.

Functie eisen

Je bent ervan overtuigd dat de toekomst van financiële dienstverlening online ligt. In datagedreven oplossingen om precies te zijn, die perfect op de behoeften van de klant aansluiten. Met je scherpe onderzoekersgeest duik je graag de complexe materie in om deze oplossingen te vinden. Die weet je vervolgens gestructureerd uit te werken én uit te leggen, zodat onze developers ermee aan de slag kunnen. Moet er een nieuwe functionaliteit worden getest? Dan draai je ook daar je hand niet voor om. Kortom: met je analytische denkkracht als basis, weet je complexe informatie om te zetten in praktische oplossingen.

  • Je hebt een afgeronde opleiding op hbo/wo niveau, bij voorkeur in een bètarichting;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een digitale omgeving;
  • Je bent sterk analytisch onderlegd. Dingen onderzoeken en in kaart brengen, is absoluut je forte;
  • Kennis en ervaring met de inrichting van bedrijfsprocessen;
  • Je bent ondernemend en innovatief, maar blijft met beide benen op de grond;
  • Stakeholdermanagement is voor jou gesneden koek, je ziet het als een voorwaarde om succes te halen;
  • Je kent de agile way of working, en de scrummethode;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Aanbod

ABN AMRO geeft alle vrijheid om je eigen pad te bepalen. Dat kun je doen in een omgeving waar het beste van 2 werelden samenkomt: de uitgebreide resources van een corporate en de dynamiek van een start-up. ABN AMRO hecht veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en biedt daarom veel verantwoordelijkheid en ondernemerschap. Uiteraard hoort daar een marktconform salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden bij.

Sollicitatie

Bij ABN AMRO zijn ze hard op zoek naar manieren om dichter bij haar klanten te komen. Het liefst met baanbrekende digitale producten en diensten, die de financiën van ondernemers écht makkelijker maken.Dus: zit er een scherpe analyticus in je, ben je een teamplayer en vind je dat financiële dienstverlening persoonlijker kan – zelfs voor grootzakelijke klanten? Heb je zin om met een multidisciplinair agile team diep in onze organisatie te duiken, op zoek naar producten die digitaal doorvertaald kunnen worden, die helpen de customer journey te verbeteren? Dan komen we graag met je in contact!

Voor vragen of meer informatie kun je contact opnemen met Aline van der Steeg via 06 50 20 69 80/ 033 743 00 00 of a.v.d.steeg@cmotions.nl.